Jumaat, 12 Disember 2014

Maaf Mak, Apit Tak Dapat Bagi Mak Menantu






Salam, ha geng, nak tau tak ape cer, Mak aku dari taun lepas suruh aku kawen. Taun ni lagi lah die mendesak. Die nak sangat menantu perempuan. Nak nak pulak aku anak lelaki sulong. Mak pernah cakap "Sebelum den tutop mato, den nak menantu perempuan. Tak sonang idup den tengok anak-anak den tak kawen lagi. Den nak keluargo den berkembang". Nak nak pulak die cakap time die tengah sakit. kau sebagai anak, ape kau rase bile mak kau main ugut2 macam tu? pening kan!!! nak nak pulak aku lahir taun 1988 (kau congaklah sendiri berape umur aku sekarang :P), lagi berbulu lah die tengok aku tak kawin2. Tapi sempat lah die excited dan seronok bile ada bunga ikut aku balik rumah jumpe die sekali. tersengeh-sengeh lah die.

Mak, bukan anak mak ni tak laku. laku Mak, macam pisang cheese..HOT!! kalau tak, x kan lah sampai ade orang tanye mak nak buat den jadi menantu..hahaha mood Bongkak kejap.  Tapi mak, anak mak ni x ready lgi. Tak dapatlah nak bagi menantu taun ni, taun depan pun belum tentu lagi. postpone lah.

Mak, apit paham, tanggungjawab apit untuk buat mak bahagia. tapi mak bagi lah apit fokus pade kerjaye dan mase depan dulu. hidup dengan makan minum pun tungang langgang lagi. besok nak bagi anak orang makan ape? Apit tak nak jadi laki makan duit bini. malu, tak acheee...Besok nak jadi imam, dose die sume apit nak kene tanggung..**alasan!! boooo. ok serius. "Mak, apit minta maaf sebab tak dapat tunaikan hajat mak. Bagi apit mase. Ade jodoh ade lah. Takdir Tuhan. Jangan risau, anak mak sorang ni tetap akan nampak kacak dan mude walau umur dah 30 nanti. percayelah. :P"

jawapan mak aku ----->

2 ulasan:

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] berkata...

untung lah... cepat2 kawen k

NOR FAZIRAH berkata...

awak lelaki. saya yang perempuan pun kena macam ni. dah la belajar baru nak start. hadooii.. pening kepala bila balik kampung.