Isnin, 11 Julai 2011

Perhimpunan Haram 9 Julai 2011


Salam Geng,
maaf terlambat, macam kite semue tahu 9 julai (sabtu) berlaku perhimpunan haram. uncle ade buat video dekat bawah ni. Sayangnya ade yang tak puas hati dengan uncle.. wo wo wo... ape yg kau panas sangat? Kau kompang lebat, kate semua orang bebas bersuare, so kau dah bersuare kat jalan, aku bersuare dalam video aku pun salah ke???  aku pun ade hak nak bagi pendapat aku. sengal.com betul lah... bajet diri sendiri je betul! kau duk maki2 dalam facebook & youtube boleh, bile orang cakap kau, kau nak memekak. otak letak mane bang???

Dengar sini, Uncle bukan orang politik & uncle tak memihak mane2 parti politik sebab semue 2x5 je.. Ape yg uncle  bengang cube tengok ape jadi. Jalan jem berape lame? org nk pergi hospital ke rumah org kawen ke ape ke semue terkandas. pelancong asing takot. ekonomi satu hari rugi berape juta? kau ingat lepas ni beduyun-duyun pelancong asing nak datang malaysia ke?? Kau nak negare kau ni jadi MISKIN ke? kau nak merempat? kau nak tegakkan keadilan kau, kau gune care & medium yang betul la. dengan menyusahkan puluhan ribu orang ramai untuk mencapai matlamat kau, adekah ianya digalakkan dalam Islam?

Kau angkot budak kecik sekali. kalau budak tu mati kene pijak, bebaloi ke?  Kalau kau Betul, BERSIH sangat kau tak buang sampah merate-rate. kau tak manjerit kat TV3 kate TV3 BODOH. Kau akan gunekan bahase2 yg ok. Itu ke yang diajar Rasulullah. woo pandai kau cakap bab2 agama dalam facebook korang, tapi kau sendiri tak cerminkan Islam tu ape? kau merosakkan lagi name Islam adelah. Please, tolong jangan buat lagi, tolong hidup secare aman.

Bagi uncle, korang yg join perhimpunan haram ni sebenarnye tertipu dengan agenda pihak2 tertentu. Dieorang gunekan kau. nanti besok kalau dieorang dah jadi pemimpin kat negare ni, semua perlembagaan nak digubal. habis keistimewaan orang melayu ditarik balik. kau jadi orang asing kat dalam negare sendiri. lepas tu bahase malayu, agama islam dah tak boleh dijadikan bahasa & agama rasmi kat negare ni, oh yeah, itu yang kau nak ke?

6 ulasan:

Mah@mahu berkata...

Aku setuju ngan uncle syaf tak suka semua perkara tak sihat ni.. tapi tak tahu sapa yg bodoh sertai...

nas berkata...

politik ek? ermm.. no komen... ramai kwn2 aku cm xtegur aku kalau pendapat xsama dlm hal ni~

aku lelaki biasa berkata...

kulangsung x stuju nagn mamat ni...xde visioan langsung...bersiha2.0 2 asal dyer harus dari perspektif islam.haram bagi yg provokasi dyer..dari segi perlembagaan..di benarkan..artikel 10 perlembagaan..berhimpun secara aman.de kerosakan ..xder..de polis yg mati..xder.yg terganggu..sebab polis wat sekatan.lau x sekat x boely ker..boley jer...wat laluan utk bersih..pas 2 buka jalan lain...boley per..de satu kematian..sebab polis lepaskan gas pemedih mateer..alasan terpaksa..terpaksa lat mane..bkn kne searng pon polis 2...x merbahayakan polis pon...so ..sme de hak kan...

aku lelaki biasa berkata...

jgn mara ek..hahahaha

^ Uncle Syaf ^ berkata...

hahaha mady...yezza, betul2

nas, ni bukan politik, betul gak, kang kawan2 tan nk tegur...cume menyuarakan pendapat

aku lelaki biase - wow gempak gile name...ha3... bro chill, betul, dah lupe perhimpunan haram dulu??? berape banyak kedai yang rosak??? tak ingat eh? pergi carik sekarang... pihak polis buat macam tu sebab dulu dah ade kes...die tak nak perkare yg same jadik... kalau pihak polis tak masuk campur, lagi banyak kedai jahanam & lagik banyak org terkorban...


ye betul ade dlm perllembagaan negara..so pergi lah buat lagik. ape yg nak disuarekan...


org kite ni cepat terpengaruh. same macam kes skim cepat kaye, main dengar lepas tu masuk. tak tau akibat belakang hari...hahaha


aku tak marah pun. :)

princessFZ berkata...

pehhh gila. aku sokong ayat kau 101% babe.