Rabu, 25 Mei 2011

Tips uncle Syaf #1 - Kekalkan Hubungan

Salam,
Cuba sedaya upaya untuk elakkan perkara dibawah ni untuk kekalkan hubungan baik anda dengan kawan baik anda.

1. Elakkan bercinta & berkahwin dengan kawan baik anda. (kalau dah jodoh nak buat macam mane kan)
2. Elakkan tingal serumah dengan kawan baik anda.
3. Elakkan bekerja satu pejabat dengan kawan baik anda.


Kenape? Sebab bile korang hari-hari berjumpa macam situasi dekat atas ni, kekerapan korang akan bergadoh, bergusti atau tak puas hati akan tinggi. Lama-lama perhubungan kawan baik yang dah dibina sekian lame, rosak macam tu je.

Mencegah lebih baik dari Mengubati :)

25 ulasan:

Cik Azizah berkata...

kalau tak buat cmtu..gadoo jugak mcmane? ekeke :P

Eisha Z berkata...

Uncle: aq rase nak sepak bontot ko la uncle!!!..ha3..

princessFZ berkata...

Hahaha sapik nie mcm tujukan kat kak Aisa je. Kakaka :p

^ Uncle Syaf ^ berkata...

jijah - ini untuk elakkan pergadohan yg lagi besar, kalau gado2 gak, ko setle lah sendirik...ha3

^ Uncle Syaf ^ berkata...

ecah - tak de kaitan dengan kau langsung. sumpah, aku tak pikir pun pasal ko mase tulis entry ni :)

^ Uncle Syaf ^ berkata...

farah - bukan ler.. org lain kot :)

wanie berkata...

okayyy. setuju dengan semuaaaa point yg ko kasi! hehe :)


nak tips lagi!~

faz berkata...

jgn tido bersama teman baik

Eisha Z berkata...

uncle: huh!! aq sj melawak..ha3 relax r..maap3..( ayat nabil)..he3

^ Uncle Syaf ^ berkata...

wanie- ha3 tq tq tq

^ Uncle Syaf ^ berkata...

faz - itu sudah tentu..ha3

^ Uncle Syaf ^ berkata...

ecah - he3, tak de lah takot ko pikir bukan2 lak,,risau aku :)

Wahidah berkata...

wah entry back to back la..makin rajin..impress2..:P

byk tips yg berguna suke sgt..:)

Pencacai Alim berkata...

jumpa hari2 jemu? hehehe

shidasyakirin berkata...

betul jugak..asyik bertemu muka konflik pun mudah terjadi.

::FAIZ FARISH:: berkata...

betul tu, baik jarang jumpa

Tanpa Nama berkata...

saya setuju sangat2x~ (Azie)

^ Uncle Syaf ^ berkata...

wahida - tq,...he mood tengah rajin sekarang..ha3

^ Uncle Syaf ^ berkata...

pencacai - yelah doe, ade de bende nk gadoh nanti :)

^ Uncle Syaf ^ berkata...

yes kak shida. macam tu lah..kalau jarang jumpe, jarang lah gado kan

^ Uncle Syaf ^ berkata...

faiz - yup

^ Uncle Syaf ^ berkata...

he3...thanks azie,

jap jap jap, ni azie mane ek? ramai gak ramai azie ni :)

princessFZ berkata...

kak azie ILP yg dulu practicle kat bit tu :)

^ Uncle Syaf ^ berkata...

mane mu tahu??

d_LA berkata...

dla lak bile dok serumah baru jd kwn baik..hehe..apapun kalau x gaduh2 ni x best gak kan..gaduh2 manja jelah..haha